Jul 26, 2009

OS baruku....

Salam semua...

Akhirnya...ak dah install OS baru dalam Ahmad (laptop aku)

Skarang ni,aku guna Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex sebagai ganti kepada Windows XP Home yang aku guna selama ni...

Apesal tukar?

Sebab:
1. Semuanya kerana time kelas programming nanti,student kena guna Ubuntu untuk buat programming.

2. Takde virus, trojan atau benda alah yang boleh meranapkan Ahmad (Tak payah susah2 install antivirus)

3. Compatibility. Kebanyakan program yang digunakan kat Windows leh install jugak lat OS ni. (termasuk DC++ yang penting untuk get resources.....)

4. Interface. Interface agak best jugak... Tak la pening sangat nak guna...(plus,ada 2 workspace,so tak la pening nak buat kerja walaupun bukak banyak window)

5. Ni bonus: Agar adik2 aku tak sibuk nak guna laptop ak,hehehe.... :D

Sekarang ni pun aku tengah study lagi camne nak guna OS ni t tak la blur sangat nak guna...

(ps: Member len suh install jugak OS ni,camne la aku nak ajar guna... ak ni bab ngajar mmg out...)

4 Comments:

pISyEk said...

aish... ayien2... ajaran sesat ayah pin mane lak yg ko blaja nih... hahaha...

ni komen aku pasal sebab2 ko tukar OS:

1> isk3.. sian-nye.... SEMUA kls kne gune UBUNTU? Mmg buntu la nnt... haha..

2> virus boleh je masuk sbnrnye... cume xde la sampai jahanam ko nye lappy. kalau file jadi korup tu, mmg agak possible la.. kui3..

3> hurm... Ni mmg agak betul... Tapi klu nak main game cam PROTOTYPE yg adired tgh men skang nih, mmg x lepas la klu gune UBUNTU

4> er... workspace leh tambah la... bukan terhad kepada 2 je... aku punye mandriva aku buat 9 workspace... haha...

5> haha... betul3...

pisyek [dot] com => ade ape? sila usha..

Anonymous said...

Pisyek..tengkiu tolong bawak ak ke jalan yang benar... 2 based on ak nyer opinion je,not facts lor...

Anonymous said...

letak DoTA boleh x??
tlg test utk aku jap..donlod kat DC je..
he he he!!

Ayien said...

udah diuji...
dota bole run...